Як стати нотаріусом, – алгоритм дій від Міністерства юстиції

Поради, Суспільство

Міністерство юстиції України у своєму Телеграмі оприлюднило алгоритм дій для того, аби стати нотаріусом.

До сфери відповідальності фахівця нотаріальної справи відноситься:

посвідчення прав та фактів, що мають юридичне значення;

засвідчення правильності перекладів;

гарантування відсутності помилок при складанні юридичних документів;

здійснення наданих державою юридичних дій, спрямованих на оформлення та отримання особою спадщини;

оформлення права власності на майно;

фіксація фактів укладання правочинів;

оформлення і посвідчення заповітів.

Для того, щоб стати нотаріусом та отримати свідоцтво про зайняття нотаріальною діяльністю необхідно:

бути громадянином України;

володіти державною мовою;

мати ступінь вищої юридичної освіти, не нижче магістра;

мати стаж роботи у сфері права не менше 6 років (з них не менше 3 – помічником нотаріуса або консультантом державної нотаріальної контори);

скласти кваліфікаційний іспит: не пізніше ніж за 20 днів до його проведення необхідно подати заяву до територіального органу Міністерства юстиції на ім’я начальника територіального органу Міністерства юстиції про внесення до Вищої кваліфікаційної комісії нотаріату подання про допуск до кваліфікаційного іспиту.

До заяви додаються такі документи:

оригінал та копія диплома про повну вищу юридичну освіту;

оригінал та копія довідки про відсутність судимості;

трудова книжка та копія трудової книжки, якщо ви на час подачі документів не працюєте;

копія трудової книжки, завірена за місцем роботи, якщо ви на час подачі документів працюєте;

паспорт громадянина України та копії першої, другої сторінок паспорта громадянина України та сторінки, на якій проставлено штамп про реєстрацію місця проживання;

:pushpin: висновок та копія висновку про проходження стажування в державній нотаріальній конторі або у приватного нотаріуса. Такі документи подаються у разі, коли особа пройшла стажування в державній нотаріальній конторі або у приватного нотаріуса.

Не можуть бути нотаріусами особи, які:

мають судимість за вчинення злочину, якщо така судимість не погашена або не знята у встановленому законом порядку (крім реабілітованої особи);

обмежено дієздатні;

визнані недієздатними.

Кваліфікаційний іспит здійснюється у вигляді електронного анонімного тестування. Теоретична частина включає в себе сто тестових питань. Практична – ситуаційні та практичні завдання. На виконання кожної частини відводиться по 2 години.

На підставі результатів складеного іспиту Вища кваліфікаційна комісія нотаріату приймає рішення про видачу (або відмову у видачі) Міністерством юстиції України свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю. За його видачу вноситься плата, розмір якої встановлюється Кабінетом Міністрів України. Повторно скласти кваліфікаційний іспит можна не раніш як через рік. Відмову у видачі свідоцтва може бути оскаржено до суду.

Далі у вас є вибір – піти працювати у державну нотаріальну контору або ж стати приватним нотаріусом.

Для старту приватної нотаріальної діяльності необхідно здійснити сертифікацію робочого місця (контори) та зареєструвати приватну нотаріальну діяльність у територіальному органі Міністерства юстиції.

Після отримання реєстраційного посвідчення на вас очікує наступний крок – виготовлення печатки, відкриття поточних рахунків у банках, встановлення часу прийому громадян тощо.

Останнім кроком на шляху до нотаріальної діяльності є складення присяги у територіальному органі Міністерства юстиції України.

Джерело



Переглядів: 498