Врегульовано визначення розміщення товару (продакт-плейсмент), як виду реклами в аудіовізуальних медіа та соціальних мережах
Реклама, є одним з основних видів маркетингової діяльності, що здійснюється переважною більшістю суб’єктів господарювання, тому потребує постійного державного регулювання.
Пише Голос-Інфо з посиланням на Головне управління Держпродспоживслужби в Івано – Франківській області
Одним з нововведень у сфері реклами, яке потребувало врегулювання є визначеня розміщення товару (продакт-плейсмент) – як форми розповсюдження реклами, яка полягає у включенні за грошову або іншу винагороду безпосередньо товару, послуги, торговельної марки, іншого об’єкта права інтелектуальної власності, під якими провадиться діяльність, або рекомендації щодо них до будь-якої відмінної від реклами програми аудіовізуального медіа, включаючи фільми, або користувацького контенту.
Правила використання продакт-плейсменту. По-перше, Закон України «Про рекламу» визначає такі сфери використання продакт-плейсменту:
- в аудіовізуальних медіа;
- на платформах спільного доступу до відео;
- на платформах спільного доступу до інформації.
Тобто, розміщення товару дозволено у всіх програмах аудіовізуальних медіа та користувацьких відео, крім програм новин, програм про поточні події, програм щодо захисту прав споживачів, релігійних та дитячих програм.
По-друге, такі програми та відео, що містять продакт-плейсмент, повинні відповідати низці вимог:
- 1) рекламодавець не може впливати на зміст та час виходу в ефір програми чи розміщення користувацького контенту, відео, а також на обов’язки, редакційну відповідальність та незалежність суб’єктів у сфері аудіовізуальних медіа.
- 2) такі програми та користувацький контент не повинні прямо заохочувати купівлю чи оренду товарів, зокрема шляхом розміщення спеціальних рекламних рекомендацій щодо цих товарів.
- 3) такі програми та користувацький контент не повинні надавати надмірного значення товару, який розміщується (демонструється).
- 4) у разі створення програми самостійно суб’єктом у сфері аудіовізуальних медіа (його афілійованою особою) або на його замовлення (на замовлення його афілійованої особи), а також у разі створення користувацького контенту фізичною особою глядачі мають бути чітко поінформовані про наявність у програмі або у користувацькому контенті продакт-плейсменту за допомогою відповідної ідентифікації програми або користувацького контенту на початку та наприкінці, а також після закінчення реклами, що розміщується у таких програмі чи контенті, таким чином, щоб уникнути введення глядача в оману.
Забороняється розміщення товару (продакт-плейсмент) щодо:
- тютюнових виробів, пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, предметів, пов’язаних з їх вживанням, трав’яних виробів для куріння, електронних сигарет, заправних контейнерів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, тютюновмісних виробів для електричного нагрівання (ТВЕН) за допомогою підігрівача з електронним управлінням, а також розміщення товарів осіб, основною діяльністю яких є виробництво та/або продаж таких товарів;
- рецептурних лікарських засобів та/або лікарських засобів заборонених до рекламування, а також медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації, застосування яких потребує спеціальних знань та підготовки;
- товарів, реклама, виробництво або розповсюдження яких заборонені законом.
Слід зазначити, що детальні вимоги до розміщення товару (продакт-плейсменту) в аудіовізуальних медіа додатково визначають Органи спільного регулювання у сфері медіа, шляхом прийняття відповідних кодексів чи правил.
Стежте за нами в соціальних мережах: Ютуб, Телеграм, Фейсбук та Інстаграм.
Переглядів: 310