Як пацієнту подати скаргу до НСЗУ: алгоритм дій
Подати скаргу до НСЗУ — це не формальність. З початку року Національна служба здоров’я України отримала 1 080 звернень від пацієнтів щодо надання медичної допомоги, серед яких 22 – із Івано-Франківської області.
Найбільша частка скарг на Прикарпатті — через відмову в наданні послуг, передбачених Програмою медичних гарантій (31,8%) та вимагання коштів за надання послуг, витратних матеріалів та лікарських засобів (36,4%). Такі випадки є неправомірними, адже вартість медичних послуг закладам із договором сплачує НСЗУ.
«Якщо від пацієнта вимагають оплату за ліки, послуги чи витратні матеріали у медзакладі, який має договір з НСЗУ, відмовляють у наданні медичної допомоги, або надають її не в повному обсязі — це вагома причина звернутися зі скаргою. Держава вже оплатила для пацієнтів ці послуги, і про це повинні знати пацієнти і не забувати лікарі. Кожна скарга розглядається відділом роботи із скаргами, і відповідно до предмету скарги людина може отримати відповідь і реакцію на проблему, з якою зіштовхнулася», — зазначила директорка Західного міжрегіонального департаменту НСЗУ Тетяна Кудик.
Лише залишаючи скаргу, можна разом покращити медичну систему. Завдяки зверненням щодо порушень у лікарнях, з початку року НСЗУ вдалося поновити право 61 пацієнта на допомогу за Програмою медичних гарантій.
«Чим більше пацієнт надасть доказів щодо порушень з боку закладу, наприклад, чеки за придбані ліки, чи оплачені послуги з лікування або діагностики, фото і відео, тим більше шансів поновлення права пацієнтів на безоплатну медичну допомогу», – додав Тарас Стеценко, заступник начальника відділу роботи зі скаргами пацієнтів.
Наприклад, 17 січня до НСЗУ надійшла скарга щодо неправомірного вимагання коштів за медичну допомогу при інсульті в Калуській центральній районній лікарні. 26 грудня пацієнтку в критичному стані доправила бригада швидкої допомоги в Калуську ЦРЛ, де син хворої оплатив МРТ та медичні препарати, витративши загалом 5700 грн. Після розгляду скарги та претензійної роботи НСЗУ із лікарні 31 січня медзаклад повернув сину пацієнтки гроші, а на лікарів, які допустили помилки під час надання допомоги, наклали дисциплінарні стягнення.
Як діяти пацієнтам у разі порушення прав?
-
Звернутися зі скаргою до головного лікаря.
-
Якщо головний лікар не вирішує проблему — звернутися зі скаргою до місцевого департаменту охорони здоров’я.
-
Залишити скаргу через електронну форму на сайті НСЗУ в розділі «Громадянам»: https://cutt.ly/hewPO7gU.
Також залишити скаргу можна у декілька способів:
-
За безкоштовним номером контакт-центру 16-77. Оператор гарячої лінії зафіксує скаргу та допоможе оформити звернення.
-
Надіслати офіційний лист на електронну пошту: info@nszu.gov.ua.
-
Надіслати лист на поштову адресу НСЗУ: проспект Степана Бандери, 19, м. Київ, 04073.
-
Написати звернення на особистому прийомі громадян.
Що варто вказати в скарзі?
-
Зазначте прізвище, ім’я та по батькові пацієнта, дату народження.
-
Зазначте дату події, викладеної у скарзі.
-
Правильно вкажіть назву лікарні.
-
Напишіть посаду, прізвище, ім’я та по-батькові особи, яка вимагала оплату за медичні послуги, ліки чи інші матеріали чи відмовлялася надати послугу.
-
Детально опишіть ситуацію, яка з Вами сталася.
-
За можливості зазначте суму коштів, яку вам довелось витратити, або яку з вас вимагали. За наявності додайте копії чеків на ліки чи медичні послуги.
-
Вкажіть свої контакти, які допоможуть з вами зв’язатися: номер мобільного чи стаціонарного телефону, електронну адресу, поштову адресу.
Аби скарга мала позитивний результат — важливо надати якомога більше фактів та доказів вимагання коштів (чеки, фото чи відео, імена медпрацівників, які вимагали кошти). Це допоможе встановити факт вимагання та повернути пацієнту кошти.
Переглядів: 378