Чому їзда накатом не економить бензин — куди ефективніше рухатися на передачі
Розбираємось у цьому судженні.
Думка про те, що їзда накатом дозволяє значно економити “горючку”, існує серед автомобілістів ще з тих самих пір, коли машин — “москвичів”, “жигулів” і “уазиків” — на дорогах нашої неосяжної батьківщини було зовсім небагато. Але чи актуально це судження в наші дні — в епоху нових і куди більш досконалих моторів?
Для початку слід прояснити, раптом хто не знає, що їзда накатом — це рух автомобіля на “нейтралці”. Використовувати цей прийом допускається лише на машині, обладнаній “механікою”. Переводити на швидкості в положення N “автомат” автовиробники вкрай не рекомендують — миттєво зростають ризики “угробити” коробку і нарватися на дорогий ремонт.
Багато автовласників — в основному, звичайно, ті, хто отримав “права” в минулому столітті — переконані: їзда накатом дозволяє економити паливо. Мотивують вони це тим, що якщо машина котиться на “нейтралці”, то обороти двигуна невеликі, і “пальне”, відповідно, практично не витрачається. Для моторів з карбюраторами це судження справедливо, чого не скажеш про двигуни з електронною системою подачі палива.
Принцип роботи інжекторних агрегатів, що отримали широке поширення в 80-х роках минулого століття, дещо інший. При русі на “нейтралі” вони споживають невелику кількість палива для підтримання холостих обертів. Зате, в тих же умовах, на передачі при відпущеній педалі газу подача “горючки” повністю припиняється. Те ж відбувається з карбюраторами, оснащеними економайзерами примусового холостого ходу.
Виходить, що на сучасних автомобілях, більш технічно досконалих, ніж їх прабатьки, намагатися заощадити паливо накатом — заняття безглузде. Куди ефективніше, не смикаючи селектор коробки передач, відпустити педаль газу і рухатися, що називається, за інерцією. До того ж кататися на “нейтралі” небезпечно — збільшуються ризики “полетіти” в некерований занос.
Нагадаємо й інші способи економії палива, про які ми вже неодноразово писали. Перегляньте свій стиль водіння — постарайтеся уникати різких прискорень і гальмувань, тримайте дистанцію. Якщо ваша машина укомплектована “механікою”, то частіше поглядайте на тахометр, щоб вибрати правильну передачу. По можливості об’їжджайте затори і дотримуйтесь швидкісного режиму — на швидкостях понад 90 км/год витрата “горючки” зростає.
Не нехтуйте регулярним технічним оглядом своєї “ластівки”. Попри те, що виробники рекомендують заїжджати на ТО раз на рік, має сенс заглядати “під капот” частіше. Зокрема, перевіряти роботу гальмівної системи, розвал-сходження коліс і тиск в шинах. Все це також вп
Переглядів: 322