Цих 5 фатальних змістових помилок шукачі часто припускаються під час співбесіди
Інколи шукачі не отримують бажану роботу через допущені помилки під час співбесіди.
Якщо ви володієте блискучим резюме і саме для співбесіди вивчили його напам’ять — це ще не гарантія успішного працевлаштування. Крім того, зіграти проти вас може і відрепетирувана промова, і чудовий зовнішній вигляд, і підготований список ваших особистих досягнень — якщо при цьому ви під час бесіди з рекрутером припускаєтесь цих п’яти помилок.
Ви не назвали посаду, на яку претендуєте
Ворожіння є доречним напередодні Різдва. У всіх інших випадках рекрутер не повинен самотужки здогадуватися, яким ви бачите свій подальший професійний шлях. Навіть якщо ви все життя пропрацювали на одній і тій самій посаді, це зовсім не означає, що “у резюме усе написано”, а рекрутер і без цього знає, хто ви і на яку позицію прийшли. Не бійтеся одразу назвати бажану посаду — це не лише гарний тон, але й чіткий сигнал для рекрутера, що ви знаєте, чого хочете. А це дуже вагомий плюс.
Плутаєтеся у хронології
Тут маються на увазі одразу два пункти. По-перше, часто люди, говорячи про свою минулу роботу, починають згадувати усі етапи свого життя, починаючи з дитячого садка. Це велика помилка.
Крім того, навіть якщо дитячий садок і школа щасливим чином будуть опущені під час бесіди, починати розповідати про свій досвід з найпершого місця роботи — теж неправильно. Завжди починайте з останнього місця і просувайтеся назад, у минуле.
Останнє місце роботи — найбільш свіжий і актуальний досвід, тобто найбільш цінна і релевантна інформація для рекрутера.
По-друге, вкрай непереконливо виглядає людина, яка плутається у датах, і не пам’ятає, коли вона закінчувала школу або працювала у тому чи іншому місці. Тут можна подумати, що ви або сильно нервуєте (що, звичайно, є нормальним, але все ж таки треба вміти опановувати себе), або (і це набагато гірше), що ви десь прибрехали і тепер плутаєтеся у фактах. І те, і інше є неприпустимим, якщо ви хочете отримати роботу. Мішанина у датах справляє дуже погане враження, тож краще одразу завчіть етапи свого кар’єрного та освітнього шляху.
“Робив” замість “зробив”
Ще зі шкільної лави ми знаємо різницю між дієсловами досконалого і недосконалого виду. Розповідаючи про те, що ви “робили”, ви фокусуєтеся на процесі роботи, її функціоналі, а не на власних досягненнях. Тим часом наскільки б прямолінійно це не звучало, співбесіда — це продаж. Ви продаєте себе, свої послуги, а це означає, що потрібно показати, які активи отримує компанія, “купуючи” вас. Рекрутеру набагато важливіше знати про результати вашої роботи. У цьому сенсі форма “зробив”, яка підкріплена певними прикладами, дає більш чітке уявлення про те, чого ви вже досягли і зможете досягти у подальшому.
Ви говорите “ми” замість “я”
Командний дух — відмінно, почуття ліктя — добре! І усе це є дуже цінним та чудово служить вашій роботі, але тоді — коли ви вже вийдете на роботу і почнете спілкуватися з колегами.
А ось на співбесіді потрібне зовсім інше. Тут набагато важливіше проявляти активну індивідуалістичну позицію і розповідати, перш за все, про власні досягнення. Коли ви влаштовуєтеся на роботу, рекрутеру важливо знати, яку роль в успіху вашої колишньої компанії грали саме ви. Йому потрібно оцінити ваш особистий внесок, оскільки будь-який роботодавець, вирішуючи брати вас на роботу, хоче знати, яку користь можете йому принести особисто ви.
Ви не оцифровуєте свої досягнення
Після того, як ви почали працювати над проектом на вашій минулій роботі, продажі підвищилися на 20 %? Чудово! 100 % ваших учнів вступили у престижні ВНЗ після того, як ви їх підготували? Чудово! Запам’ятовуйте усі свої досягнення — навіть ті, які, на вашу думку, є незначними. І обов’язково переводьте їх у цифри. На співбесіді важливо не просто розповісти про проекти, завдання і продукти, з якими ви працювали, а й назвати вимірні показники вашого KPI на попередніх місцях роботи.
Успішність “помацати” складно, а ось цифри — це вже певні показники, які справляють справжнє враження. Якщо вам здається, що результати вашої роботи не можна порахувати, гарненько подумайте — адже насправді не існує таких професій, які не можна перевести у будь-які обчислювані показники (гроші, час, відсотки, кількість та ін.).
Переглядів: 349