Що робити, якщо не встигли поставити зимову гуму до снігу

Поради

Про що слід пам’ятати, опинившись взимку на літній гумі.

Для багатьох автовласників зима, не дивлячись на достаток прогнозів погоди метеорологів, настає абсолютно несподівано. Як бути якщо сніг вже ліг, а за зимовою гумою ще тільки належить їхати в гараж.

Як бути, якщо сніг і лід вже лежать на асфальті, а зі зміною гуми ми запізнилися? А якщо врахувати, що багато автовласників зберігають зимову гуму де-небудь на дачі або в гаражі, то ризикований маршрут до шиномонтажної майстерні може подовжитися в рази. Не викликати ж, справді евакуатор! Подібна ідея кумедна вже хоча б тому, що автоевакуатори цілий рік їздять на одній і тій же гумі — дубовій всесезонній. Головне для безпеки на зимовій дорозі — дотримання швидкісного режиму. Рухатися повільно в правому ряду, з гігантським інтервалом до машини попереду. Річ у тім, що при негативній температурі за бортом ваша чудова літня гума перетворюється, фактично, в якийсь різновид пластмаси.

Для наочності рекомендуємо представляти в подібній ситуації, що ви їдете на машині, у якої замість коліс — лижі. Які і в повороті можуть поїхати не в потрібну сторону, а прямо, і на прямій гальмують вкрай неохоче. Все б нічого, з цим якось теж можна жити, якби не противна обставина: навколо вас в потоці їде купа машин на зимовій гумі. Які, як мінімум, гальмують з набагато більшою ефективністю, ніж ваша. У такій ситуації “наздогнати” корму — нікчемна справа. Тому і потрібен величезний (за літніми мірками) запас простору від вашого капота до багажника найближчої машини.

Але це ще не все, що стосується гальмування по прямій на літній гумі взимку. Наші “лижі” можуть викинути особливо цинічний фортель, особливо якщо в момент гальмування під колесами виявиться різнорідне покриття — наприклад сльота справа і більш-менш чистий асфальт зліва. При різкому гальмуванні на літній гумі, ніяка система безпеки, за прикладом АБС і тому подібні, не вбережуть машину від “вальсування” на дорозі. Тому потрібно ще й за бічним інтервалом стежити — щоб у разі подібного розвитку подій спробувати нівелювати занос роботою керма і “газу”. Заговоривши про “кермо і газ”, не можна не нагадати, що особливо на гумі не по сезону небезпечно виробляти різкі рухи кермом, “газом” і гальмом. Це відноситься до машин з будь-яким типом приводу.

Взимку небезпечно не тільки перевищення розумної для поточних умов швидкості, але і невеликі ривки, на які влітку уваги не звертаєте. Трохи більш різкий рух керма при об’їзді якої-небудь перешкоди, судорожне натискання на педаль газу, від якого одне з ведучих коліс на частку секунди забуксує, втративши зчеплення з дорогою, нахил “морди” при різкому натисканні на гальмо — і ось вже багажник поїхав обганяти капот…

Власникам кросоверів варто пам’ятати, що приказка про “повний привід краще тримає дорогу” в ситуації з літніми колесами взимку — не про них. На слизькому покритті він лише допомагає розганятися з меншими пробуксовками, а гальмує і управляється повнопривідна машина в подібних умовах як і авто з приводом на єдину вісь — тобто як корова на льоду.

Джерело



Переглядів: 247