Як зрозуміти, що настав час замінити лобове скло
Ремонт або заміна: коли лобове скло автомобіля стає небезпечним.
Правила дорожнього руху ніяк не регламентують стан лобового скла, тільки забороняючи експлуатувати автомобіль без нього.
Але забувати про своєчасний ремонт або заміну цієї деталі не варто: від неї безпосередньо залежить огляд, а значить і безпеку водія та його пасажирів. Але скол або невелика тріщина на лобовому склі змушують задуматися, а чи варто його змінювати, або краще почекати?
Раптом завтра прилетить ще один камінчик з-під коліс. Як зрозуміти, що настав час розв’язувати проблему поїздкою на СТО, відкинувши всі сумніви.
Чомусь багатьох автомобілістів взагалі не турбує стан лобового скла. Деякі примудряються їздити навіть тоді, коли за сіткою тріщин неможливо розгледіти дорогу. Це, звичайно, крайні випадки, але зустрічаються. Але висновок в таких ситуаціях простий — скло може не осипатися в найневідповідніший момент на коліна водієві.
Без варіантів
Триплекс, що складається з трьох шарів, коли між двома шарами скла пролягає спеціальна міцна плівка. Вона утримує осколки, роблячи скло безпечним, наприклад, при попаданні каменів.
Таке скло полагодити неможливо, врятує тільки заміна. Та й доводити деталь до критичного стану небезпечно: якщо вдень крізь сітку тріщин ще можливо щось розгледіти, то в темряві доведеться їхати практично наосліп: заважає не тільки відсутність нормального освітлення, але і блиск фар зустрічного потоку, що багаторазово буде заломлюватися в місцях сколу.
Бути чи не бути
Але бувають дефекти, які дійсно ставлять перед вибором: відремонтувати або поміняти на нове. Тут, на жаль, єдиної думки немає. Фахівці в різних компаніях дають суперечливі рекомендації. Найобережніші рекомендації — це ремонт невеликих сколів до 1 см в діаметрі без тріщин не довше 5 см.
Сміливіші фахівці готові відновити лобове скло при будь-якому сколі чи тріщині, якщо воно не займає більше половини ширини або висоти скла. Прислухатися до останніх — справа ризикована, загрожує не тільки викинутими на вітер грошима за ремонт, але і аварійною ситуацією, якщо черговий камінь «доб’є» скло, яке вже і так втратила міцність.
Але більшість сходиться на думці, що точно не варто ремонтувати скло повторно. Крім того, доведеться витратитися на нове лобове скло, якщо тріщина добігла до краю або тріщина знаходиться в зоні роботи «двірників» на тій стороні, де сидить водій.
Старість — не радість
А ось ще одна ситуація, коли необхідно замінити лобове скло. Причому в цьому випадку ніяких ремонтів, відновлень і реставрацій не передбачено. Мова йде про природне зношування. В середньому «лобовуха» витримує від 80 000 до 130 000 км, якщо її, звісно, вдалося вберегти від горезвісних камінців.
Що відбувається зі склом з часом? На ньому з’являються мікротріщини і подряпини, втрачається міцність та інші якісні характеристики. До того ж, «втомлене» скло сильно розсіює світло. Але до полірування краще не вдаватися: поверхню практично неможливо вирівняти так, щоб не утворилася лінза.
Переглядів: 316