Як навчитися не приносити робочі питання з роботи додому: дієві лайфхаки

Територія успіху

Можна досить легко навчитися не переносити роботу додому.

Найчастіше, якщо наша робота пов’язана з постійним нервовим напруженням, стресом і “палаючими” дедлайнами, ми не можемо від неї від’єднатися, навіть йдучи з офісу. Наслідком цього стають конфлікти з близькими, безсоння і проблеми з харчуванням. Як тоді припинити приносити негатив додому і, нарешті, розслабитися у неробочий час?

Сьогоднішнє життя сучасної жінки вже майже неможливо уявити поза роботою. Крім цього, дослідження показують, що для більшості людей робота і життя стали майже нероздільними — технології роблять нас доступними у будь-який час дня і ночі, і телефон постійно повідомляє про чергове повідомлення у клієнтському чаті, що іноді не дає нам ніякого шансу взагалі від’єднатися від робочого процесу.

Ще важливо розуміти, що зазвичай робота пов’язана з великою відповідальністю, термінами, зобов’язаннями — а це означає, що й зі стресом. І стрес часто не закінчується одразу після завершення робочого дня. Він автоматично йде за нами, куди б ми не пішли. А йдемо ми наприкінці дня зазвичай додому. І ось ми тягнемо з собою робочі проблеми, складні ситуації, відповідний настрій, і стрес наздоганяє нас вже не лише в офісі, але й вдома. У результаті ми нерідко зриваємося на близьких, втрачаємо здоровий сон і нормальний апетит. Але що ж нам робити, щоб проблеми, які пов’язані з нашим професійним життям — хоча й важливим, але не єдиним — не відбивалися на особистому житті, відпочинку і здоров’ї?

Існує така наука, яка стає дедалі популярнішою в останні роки — наука про добробут. Важливим постулатом цієї науки є збереження вміння перемикатися з роботи на відпочинок і особисте життя. Щоб ефективно перемикатися з робочих ситуацій на режим відпочинку, розглянемо 5 простих лайфхаків.

Гармонійне завершення робочого дня

Припустимо, ви закінчуєте робочий день о 18.00. Дуже важливе значення мають фінальні 15 хвилин, які ви проводите на робочому місці. Саме вони можуть вас підготувати до екологічного завершення усіх робочих питань і перемикнути на режим “відпочинок”. Щоб від’єднатися від робочих проблем, поступово переходьте у стан розслаблення. Наприклад, можна увімкнути улюблену музику у навушниках, заварити собі фінальну чашку трав’яного чаю, написати комусь із друзів або близьких, щоб дати мозку сигнал, що робочий режим завершений. Добре було б зробити невелику йогу на робочому місці — потягнутися, покрутити шиєю, кистями, глибоко вдихнути і повільно видихнути. Таким чином, ви налаштуєте своє тіло і розум на стан релаксу.

Шлях додому

Саме шлях додому — важливий етап ментального та емоційного очищення від робочих процесів. Дослідники Стенфордського університету виявили, що ходьба після роботи дарує нам натхнення і творчий настрій на відміну від поїздки у транспорті. Якщо відчуваєте, що стрес був сильний і потрібно заспокоїтися, побудуйте свій маршрут через мальовничий парк. Якщо є бажання зарядитися енергією — сміливо вирушайте додому, гуляючи жвавими міськими вулицями і площами. Ходьба добре очищає мозок, активізує увагу, насичує киснем і перемикає увагу.

Мій дім — моя фортеця

Дуже важливо, щоб ви приходили додому, і самі стіни перемикали вас на режим: “Я вдома, і мені тут добре”. Тут знадобляться важливі елементи, що пов’язані з тактильністю — м’який килимок у передпокої або теплі домашні тапочки, які немов обіймають ваші ноги після підборів або іншого не надто зручного взуття. Через такі відчуття стрес йде набагато швидше, і вмикається стан домашнього затишку. Звичайно, і домашній одяг є важливим. Коли ми змінюємо наш “робочий” образ на приємний комфортний домашній (дуже важливо, щоб він таким і був), робочі питання вже перебувають за тисячі кілометрів від нас. Запахи — також важливий елемент інтер’єру і нашого перемикання через відчуття. Якісні ефірні олії, що володіють гармонізуючими властивостями, непомітно створюють потрібний настрій. Вигадайте свій ритуал повернення додому — можливо це буде теплий душ, м’який одяг, запашна свічка з ефірними оліями лаванди або бергамота і вечеря під приємну музику.

Таймер

Звичайно, ніхто не скасовував бажання поділитися з близькою людиною чимось, що сьогодні сталося на роботі. Однак є важливий нюанс: якщо вам важливо емоційно виговоритися, спробуйте встановити для цього формату певний ліміт — наприклад, лише 15 хвилин ви можете занурювати своїх близьких у проблемний формат роботи і складнощів, які там відбулися. Якщо це триватиме довше, ви ризикуєте перестаратися з емоціями і тиском на партнера. Тому, наприклад, 15 хвилин ви ділитеся, а потім перемикаєтеся на питання близьких, обговорення родинних тем, розваг і т.д.

Плани на відпочинок

Ідеально, якщо у вас буде розуміння, як саме ви хотіли б проживати своє життя після роботи, як хотіли б відпочивати і проводити час. Якщо планів немає, вас може непомітно “запланувати робота”. Якщо на питання керівника: “Ти сьогодні не дуже зайнята ввечері?”, ваша відповідь буде “Ні”, повірте, роботи стане більше. Тому плануйте зустрічі з близькими і друзями; походи у цікаві місця і нові враження, які ви зможете отримати поза роботою. І тоді ви будете як та найщасливіша людина: вранці з натхненням вставати на роботу, а ввечері виходити з офісу у передчутті чогось цікавого.

Якщо раптом жоден із способів не спрацював, і ви ніяк не можете перемикнутися з негативного контексту робочого дня на відпочинок, не можете розслабитися — це ознака хронічної втоми або навіть професійного вигоряння. У такому разі важливо звернутися до фахівця, щоб вчасно допомогти собі відновитися.

Джерело



Переглядів: 518