Як мінімізувати наслідки від наїзду в глибоку яму або відкритий люк
Як краще вчинити, якщо на дорозі вам трапився відкритий люк.
Відкриті люки, як і глибокі ями, на наших дорогах зустрічаються, на жаль, часто. А в мережі повно жахливих відео, які показують наслідки наїзду на них.
Ми розповімо, що робити в такій ситуації, щоб мінімізувати наслідки від наїзду.
Глибока яма або відкритий люк завжди з’являються перед водієм несподівано. Якщо пропустити цей «сюрприз» між коліс, шкоди автомобілю не буде. Вважайте — легко відбулися.
Але часом ситуація розвивається не так, як хотілося, і розминутися з дорожньої «засадою» не вдається. Що робити в таких випадках? Різко гальмувати ми б не рекомендували. Річ у тому, що інші учасники руху можуть не зреагувати на ваш маневр. І хтось обов’язково вріжеться або зачепить ваше авто.
Можна згадати прийоми контраварійного водіння. Для того, щоб колесо подолало яму, потрібно коротко вдарити по педалі гальма. Таким чином, в автомобіля завантажитися передня вісь, а потім натиснути газ і зробити різкий рух кермом в бік. У цьому випадку передня вісь розвантажується і колесо пролітає над ямою. Навіть з запасом. На жаль, такий різкий маневр так само може спровокувати ДТП. Та й щоб зробити його правильно, потрібно довго тренуватися.
Тому краще діяти простим дідівським способом, який досі використовують автогонщики: «вище швидкість — менше ям». Побачили яму — тисніть газ. Пам’ятайте, що чим повільніше рухається автомобіль, тим більше ймовірності, що колесо провалитися у відкритий люк. А на швидкості воно просто пролетить дірку в дорозі. Врахуйте і те, що чавунний край кільцевої горловини люка часто підноситься над асфальтом. В цьому випадку він відіграє роль трампліна.
Але от якщо попереду яма з гострими краями, тоді якщо ви наїдете на неї можете розірвати шину і списати диск. В такому випадку можна зробити спрощений контраварійний прийом завантаження-розвантаження. Треба зробити різкий рух кермом, скажімо, вправо. У цьому випадку колеса правого борту завантажаться, а ліві розвантажаться.
Набагато небезпечніше ситуація, коли кришка люка відчинена або стирчить вертикально. Пропустити її між коліс не вийде. А наскочивши на подібну перешкоду, авто отримає серйозні пошкодження — аж до перекидання. Тому такий люк треба об’їжджати в будь-якому випадку, нехай навіть ціною ДТП. Тобто «притерши» іншу машину.
Ремонтувати залізо доведеться, проте водій і пасажири не отримають серйозних травм. А здоров’я, як відомо, дорожче.
Переглядів: 280