Оформлення довіреності на отримання пенсії під час війни: як написати заяву
В Україні можна отримувати пенсію за довіреністю навіть в умовах воєнного стану, якщо правильно оформити відповідні документи.
Про це розповідає “Апостроф” з посиланням на Цивільний кодекс України та з посиланням на постанову Кабміну від 28 лютого 2022 року №164 “Деякі питання нотаріату в умовах воєнного стану”.
Як оформити довіреність на отримання пенсії
Довіреність повинна бути посвідчена нотаріусом або уповноваженою на це посадовою особою органу місцевого самоврядування, де немає нотаріуса. Якщо йдеться про члена родиин військовослужбовця, то може посвідчити його командир (начальник). Водночас за людину, що перебуває в місці позбавлення волі може посвідчити тамтешній начальник.
У довіреності слід зазначати таке:
- місце та час складання;
- термін дії;
- відомості про довірителя та довіреного: прізвище, ім’я, по батькові, адреса;
- обсяг повноважень довіреної особи (перелік дій, які довірений може вчиняти від імені довірителя).
Зауважимо, що особа, яка видала довіреність, має право скасувати її в будь-який час, після чого мусить повідомити про це того, кому доручали отримання пенсії, і установу, що її видає.
Особливості формлення довіреності під час війни
Під час воєнного стану довіреності й заповіти військовослужбовців ЗСУ, інших утворених військових формувань, працівників правоохоронних (спеціальних) органів, органів цивільного захисту, які залучаються до здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії іноземної держави, можуть бути посвідчені командиром цих формувань (органів) або іншою уповноваженою таким командиром особою з подальшим надсиланням таких заповітів через Генштаб ЗСУ, Міноборони, відповідний правоохоронний (спеціальний) або інший орган до Мін’юсту або його територіального органу, щоб їх зареєстрували нотаріуси в Єдиному реєстрі довіреностей чи Спадковому реєстрі.
Разом з цим посвідчення довіреностей і заповітів, а також засвідчення справжності підпису на документах здійснюється без використання спеціальних бланків нотаріальних документів на білих аркушах паперу з нанесеними на них за допомогою комп’ютерної техніки реквізитами нотаріуса:
- зображення Державного Герба України,
- прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності),
- найменування державної нотаріальної контори (для державного нотаріуса),
- номер свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю,
- адреса робочого місця,
- номер телефону,
- адреса електронної пошти.
В умовах воєнного стану, коли немає доступу до ЄРД, нотаріальне посвідчення здійснюється без використання цього реєстру, але з подальшим внесенням до нього відповідних відомостей протягом 5 робочих днів з дня відновлення доступу.
Переглядів: 872