Махінації на АЗС — при візиті на заправку потрібно тримати вухо гостро
Більшість прийомів добре відомі, як і способи боротьби з ними, але регулярно з’являються нові.
Недолив і підміна палива, махінації зі здачею, підроблені АЗС і навіть спеціальна автозаправна схема жебрацтва: при візиті на заправку потрібно тримати вухо гостро.
Не вір очам своїм
Здивованим водіям часто вдається залити в бак більше палива, ніж він вміщує. Принаймні, якщо вірити лічильнику. Теоретично невелике перевищення можливо завдяки патрубку від горловини до бака. Але швидше за все йдеться про навмисну махінацію.
Як боротися?
Довести обман досить важко: для цього треба абсолютно точно знати, скільки палива залишалося в баку до приїзду на АЗС. Один з варіантів убезпечити себе, хоч і досить клопіткий, — спочатку заливати бензин в металеву каністру. Але найпростіше вибирати великі мережеві заправки, причому виключіть АЗС, що працюють по франшизі.
Сам собі заправник
Доручати свій автомобіль турботам заправників також загрожує фінансовими втратами. Зловмисно співробітник АЗС, вдавшись до різних хитрощів з пістолетом і шлангом, зуміє залити в бак істотно менше, ніж покаже лічильник.
Як боротися?
Заправляти машину самому або хоча б не йти далеко від заправника, пильно спостерігаючи за його діями.
Здачі не треба?
Поширена проблема — відмова касира видати здачу з великої купюри: мовляв, дрібниці немає. Тому багато водіїв купують паливо на певну суму без здачі, а не замовляють потрібний обсяг в літрах. І тим самим ускладнюють контроль за недоливом.
Як боротися?
Носити з собою дрібні розмінні монети і купувати паливо виходячи з потрібної кількості літрів, а не тих банкнот в гаманці, якими простіше розплатитися. Або оплачувати паливо банківською картою.
Підміна палива
На деяких АЗС клієнтам нерідко продають бензин з низьким октановим числом під виглядом більш дорогого або відвертий фальсифікат — паливо з добавкою сторонніх нафтопродуктів. Не виключено, що автомобіль з легкістю “переварить” суміш 92 і 95. А ось бензин, розведений гасом або соляркою, здатний вивести з ладу двигун.
Аналогічним чином діють і з дизельним паливом, особливо на початку зимового сезону, намагаючись збути дешевший літній дизель за ціною зимового. Імовірність нарватися на неякісну солярку на початку зими перевищує 30%.
Як боротися?
Якщо бензин розбавили гасом або соляркою, то визначити це можна, провівши пальцем по зрізу горловини заправного пістолета, — залишиться жирний слід. На випадок серйозних поломок, викликаних якістю палива, слід зберігати чеки з АЗС. З їх допомогою є шанс змусити заплатити за ремонт власника заправки.
АЗС, але не та
Є заправки, які використовують корпоративну символіку і фірмові кольори великих брендів з метою ввести споживачів в оману. Контроль за якістю пально-мастильних матеріалів та продуктів може сильно відрізнятися.
Як боротися?
При найменших підозрах уважно вивчити інформаційний стенд з реєстраційними даними АЗС і уникати тих, де в якості власників зазначені невідомі ТОВ або ПП.
Переглядів: 325