Хитрість, яка дозволяє заощадити сили і гроші при підготуванні до сезонного шиномонтажу

Поради

Як досвідчені водії готуються до сезонного шиномонтажу.

У часи, коли кожна зекономлена копійка вельми і вельми доречна, потрібно згадати хитрощі, які дозволяли зберегти “потом і кров’ю зароблені” нашим батькам. Тим більше, що сезонний шиномонтаж — справа витратна.

Літо закотилося за обрій, ніби хтось переключив тумблер, а восени не те, що пахне — тхне! Скоро почнеться могутня жнива у шиномонтажників, які стануть міняти покришки з літніх на зимові. Будемо відверті: 8 з 10 автовласників віддадуть цю важку і брудну роботу на відкуп фахівцям, а інші просто перекинуть “комплект на комплект” в гаражі.

У цей незручний момент на очі знову попадуться іржаві колісні болти, які не тільки псують зовнішній вигляд автомобіля, але і можуть “підкласти свиню” — просто приржавіти до шпильки, не відкрутившись в потрібний момент. Невже міняти? Комплект оригінальних кріплень, обійдеться у тризначну суму!

Товстосум, звичайно, проведе карткою та забуде, а всім іншим доведеться викручуватися. Втім, не такий вже страшний чорт, як його малюють: перед тим, як вислухати порцію умовлянь і прийняти рішення про чергову, на жаль, позапланову інвестицію в автомобіль, можна і потрібно уважно оглянути наявне “залізо” і зрозуміти, як його реанімувати. Тим більше, що способи є.

Зняти іржу і віковий накип не так вже й складно: допоможуть луги або широкодоступні кислоти, на зразок лимонної або щавлевої. Коштують копійки, а за п’ят годин здатні перетворити іржаве залізо в “дзеркало”. Інше питання — як запобігти появі “рудої” знову? Тут, виявляється, велосипед теж вже винайдений, причому ще за часів світанку СРСР. Люди похилого віку знають, що болти потрібно просто покласти в бензин на кілька годин, щоб вони вкрилися досить міцною захисною плівкою, яка “запакує” метал і запобіжить появі іржі.

Повний рецепт виглядає наступним способом: млосним суботнім вечором на дачі знімаємо кріплення, попередньо встановивши автомобіль хоч на підставки, хоч на березові поліна, і очищаємо від іржі “щавлечкою”. Щавелеву кислоту, розчиняємо в теплій воді і знімає тільки іржу, не пошкоджуючи сам метал і залишки покриття на ньому. Після, коли процедура очищення буде закінчена, кладемо кріплення в банку з бензином, куди для “смаку і кольору” можна так само додати двотактного моторного мастила. Отриманий склад герметизує метал і запобіжить появі іржі на цілий сезон.

Прості хитрощі, які не вимагають ні складних інструментів, ні особливих знань і досвіду, дозволять здорово заощадити, не втративши при цьому в якості. Саме таке застосування підручних і широкодоступних засобів дозволяло автовласникам в СРСР експлуатувати автомобіль в умовах найжорстокішого дефіциту, коли запчастини купували не тому, що потрібно, а тому, що на прилавку лежить. Часи змінилися, а принципи залишилися: купити сьогодні можна все, що завгодно, тільки ось на які кошти? Тому соромитися розумної економії не варто: якщо можна зробити власноруч — значить, потрібно це зробити.

Джерело



Переглядів: 378