Чому в пробці на машині з автоматичною коробкою передач треба переводити її в спортивний режим

Технології

Як уберегти автоматичну коробку передач від прискореного зносу.

Для початку розберемося, чому затор викликає сильний знос автоматичної коробки передач. В «пробці» машина рухається у рваному режимі: то повністю зупиняється, то може досить різко розігнатися до 20-40 км/год, щоб потім знову встати, а потім знову повзти з черепашачою швидкістю.

У будь-якій автоматичній трансмісії для таких режимів руху використовуються 1, 2 і 3 передачі. Іноді навіть 4 підключитися встигає. Алгоритми блоку управління практично будь-якій коробки передач такі, що навіть при русі зі швидкістю пішохода більшість з них «встромляють» вже 2, щоб обороти мотора залишалися на мінімальних значеннях — заради економії палива.

В роботизованих «коробках» ця функція, як правило, реалізована через їзду на постійному зчепленні що прослизає. Результатом такого технічного рішення стає швидкий візит на СТО для заміни вузла.

Класичний гідротрансформаторний «автомат» теж намагається економити паливо і тому в «пробці» постійно перемикається між 1 і 2 та 3 передачами й назад. Кожне таке переключення — додаткові вмикання фрикціона і зайві цикли роботи керуючих клапанів гідросистеми.

Тому для власників легковиків, які щодня катаються на них, питання продовження життя автоматичної трансмісії при русі в заторах стоїть дуже гостро. Що ж робити?

У більшості машин з «автоматами» різної конструкції передбачений «спортивний» режим їзди. У ньому коробка передач злегка забуває про екологію і перемикає передачі «вгору» при більш високих обертах мотора, ніж при звичайному русі.

Якщо в «пробці» перевести селектор коробки передач в положення «S», трансмісія буде перемикатися з 1 на 2 передачу, скажімо, не на 1200 об/хв движка, а тільки коли він розкрутиться до 2000-2500 об/хв. До цього моменту, швидше за все, вже прийде час зупинятися перед кормою машини, що йде попереду, загальмувала в заторі. В результаті ми уникаємо зайвого циклу перемикання «автомата» з 1 на 2 і знову на 1, зберігаючи ресурс вузлів трансмісії.

Правда, за підвищені оберти доведеться заплатити злегка збільшеною витратою палива. Але на нього можна не звертати уваги — заради економії більш суттєвих сум, необхідних зазвичай на ремонт «автомата» будь-якої конструкції.

Джерело



Переглядів: 300