Чому небезпечно заправляти автомобіль на АЗС із заведеним двигуном
Далеко не всі автолюбителі дотримуються техніки безпеки, а дуже даремно.
На всіх АЗС красуються таблички з попередженнями про те, що заборонено робити на вибухонебезпечному об’єкті. Наприклад, курити, дзвонити по смартфону і заправляти машину з заведеним двигуном. Однак далеко не всі автолюбителі дотримуються техніки безпеки, оскільки вважають, що такі «невинні» дії не здатні нашкодити бензиновій колонці. Чому на АЗС встановлені такі правила і в яких ситуація автомобіль і правда може влаштувати пожежу на заправці.
Чому не глушать двигун
Існує кілька причин, чому водії не глушать машини на АЗС:
1. Комусь просто лінь виймати ключ із замка запалювання, брати з собою, а потім знову заводити машину. Також без заведеного мотора не працює кондиціонер, а зі спекою + 30…+ 40 градусів салон нагрівається навіть за пару хвилин. Тому водії залишають двигун заведеним, особливо якщо в салоні знаходяться інші пасажири.
2. Інша категорія автолюбителів не глушать машини, оскільки побоюється, що не зможе завестися. В основному це відбувається з машинами, у яких порушена система запалювання, несправний бензонасос або система подачі палива.
Які можуть бути наслідки
Перш за все, заведене авто легко викрасти. Зловмиснику ніщо не завадить застрибнути в машину і виїхати, поки ви оплачуєте бензин. По-друге, головна небезпека — це ймовірність загоряння АЗС. Найчастіше це трапляється якраз-таки з автомобілями, які насилу заводяться через внутрішні неполадки.
Машина, у якої є труднощі із запалюванням, дає частковий викид недогорілого бензину через систему випуску відпрацьованих газів. Відбувається це за рахунок пропусків запалювання і некоректного функціонування свічок в камері згоряння двигуна. Іскри, яку дає свічка, не вистачає для нормального займання.
В результаті небезпечні пари проходять через систему вихлопу і потрапляють в конвертер, де відбувається їх допалювання. Якщо бензину забагато, каталізатор нагрівається до граничних температур — більше 800 градусів. У разі, коли каталітичного конвертера немає або його прибрали, в трубах утворюються іскри і дим, які можуть запросто влаштувати загоряння на АЗС.
Фахівці попереджають, що до групи ризику відносяться не тільки машини з проблемною системою подачі палива. У неї також входять авто з засміченими і форсунками, що протікають, неполадками з ДМРВ, збоями у функціонуванні регулятора паливного тиску або електробензонасоса. Ще одна причина — зниження тиску при відкритті кришки паливного бака, коли починає блимати попередження Check Engine.
Потенційно небезпечна газова хмарка
У жарку погоду варто бути особливо пильними, оскільки паливо випаровується в рази сильніше, ніж в холодну пору року. Через це навколо мастилозаливної горловини формується газова хмарка, яка в два рахунки запалюється від іскри. Найчастіше іскри з’являються на кузові, якщо в машині барахлить електрика. При заведеному моторі виникають імпульси, через які відбуваються локальні короткі замикання, що небезпечні пожежею. Саме тому машину потрібно глушити, щоб знеструмити її під час заправки.
Якщо у автомобіля немає ніяких поломок, він безпечний, але залишати його заведеним біля бензоколонки все одно не можна. Оскільки співробітники АЗС не можуть оцінити на око справність машини, щоб уникнути НС правило поширюється на всі транспортні засоби. Нехай то 30-річні “Жигулі” або тільки виїхала з салону Audi. До речі, навіть новий легковик ризикує загорітися, якщо у нього є заводський брак. Згідно з китайсько-американським дослідженням 2021, подібний брак зустрічається дуже часто, тож краще перестрахуватися.
Переглядів: 465