Ці поради допоможуть у виборі назви та унікального стилю для вашого бізнесу
Кожна деталь має значення.
Щоб продати товар, важливо приділити увагу всьому: його зовнішньому вигляду, відчуттям, які він викликає у покупця, вашому стилю спілкування з аудиторією. Це і є складові бренду, які досвідчені підприємці ретельно продумують, коли розробляють стратегію компанії.
Якщо у вас є команда, залучайте її на всіх стадіях створення бренду. Це допоможе придумати більше ідей і нічого не упустити.
Розповідаємо, як підійти до завдання, щоб зробити ім’я і знайти свого покупця.
Досліджуйте ринок
Спочатку вивчіть суперників, їхні послуги і подачу. Так ви знайдете місце на ринку, зрозумієте, у кого вчитися і як виділитися, щоб усіх обігнати.
1. Складіть список суперників. Включіть туди компанії з вашої сфери, які вважаєте конкурентами.
2. Розбийте на дві групи. В одну запишіть поточних суперників, в іншу — гігантів, з якими мрієте змагатися в майбутньому. Наприклад, якщо ви робите йогурти, вкажіть місцеві молочні заводи і світові бренди.
3. Порівняйте по пунктах. Визначте глибину аналізу самі. Візьміть найзагальніші пункти або розберіть чужі підходи до кісточок. Головне — знайти подібності та відмінності.
4. Візьміть на замітку те, що сподобалося. Надихайтеся підходом компаній, на які ви рівняєтесь. Уникайте рішень тих конкурентів, які вам не подобаються.
5. Знайдіть свою нішу. Схематично зобразіть ваше місце на ринку щодо інших його учасників. Для цього візьміть два пункти, за якими ви порівнювали компанії, і запишіть їх. Пробуйте різні комбінації. Наприклад, ціна/якість, традиційність/сучасність і інші.
Як придумати назву компанії і фірмовий стиль: знайдіть свою нішу
Ідея для бізнесу може бути блискучою, але це не має значення, якщо ви не розумієте, чого хочуть клієнти. Вони можуть бути неоднорідною групою з різними потребами та інтересами. Складіть портрети хоча б трьох різних людей, яких може зацікавити ваш товар.
Крок 1. Ставте правильні питання
Чим докладніше ви опишете клієнтів, тим краще. Поповнюйте або скорочуйте список нижче на ваш розсуд.
Вік, інтереси і хобі знадобляться при виборі тону спілкування з покупцями і розробці дизайну.
- вік
- стать
- сімейний стан
- місце проживання
- зарплата
- вороги: хто або що загрожує вашим клієнтам втратою роботи (технічно просунута молодь, суворе начальство)
- герої: на кого вони рівняються на роботі і в житті і т.д.
Дайте відповідь на питання:
- Навіщо людям звертатися до вашої компанії?
- Чим ваш продукт відрізняється від інших?
- Звідки люди дізнаються про вас?
- Яка їм користь від вашого товару?
- Що може завадити їм прийняти рішення використовувати ваш продукт?
Крок 2. Поговоріть з людьми
Ваше завдання — дізнатися про покупців якомога більше. Спочатку розпитайте знайомих, друзів і родичів, яких міг би зацікавити ваш товар. Проводьте опитування в соцмережах і досліджуйте.
Крок 3. Об’єднайте дані
Зберіться командою і пошукайте серед отриманих відповідей схожі: загальні бажання, надії і турботи людей. Визначтеся, скільки портретів покупців створювати. Наприклад, ваш йогурт може сподобатися школяркам і студенткам, дівчатам від 14 до 21 року, які стежать за фігурою і хочуть правильно харчуватися; працюючій молоді від 21 до 35 років у пошуках корисного перекусу; мамам, які купують продукти дітям.
Продумайте стратегію
Пропонуючи ідеї, перевіряйте, чи співпадають вони зі сподіваннями покупців.
Крок 1. Сформулюйте вашу мету
Якою ваша компанія прагне стати в майбутньому і як хоче змінити життя споживачів? Мета покликана направити і надихнути команду.
Крок 2. Сформулюйте місію
Чим компанія допомагає людям зараз? Якщо мета — це натхнення, місія — це дія.
Крок 3. Подумайте про ваші цінності
- Відкритість
- Турбота про людей
- Екологічність
Крок 4. Виберіть стиль спілкування з покупцями
Як розмовляють ваші покупці? Як хочуть, щоб до них зверталися? Яке в них почуття гумору? Як вони самовиражаються і що читають?
Наприклад, йогурт виробляють для молодих жінок, які стежать за фігурою і правильно харчуються. Така компанія вибере стиль спілкування, як із кращою подружкою і закликатиме в соцмережах «снідати, як королева». Виробник йогуртів для всієї родини звернеться до аудиторії на ви і запропонує дарувати радісні моменти близьким.
Крок 5. Знайдіть свою родзинку
Чим ви відрізняєтесь від конкурентів?
Виберіть назву
Оскар Хартманн, серійний підприємець, виділяє два типи найменувань. Технічні назви описують послуги. Емоційні — звертаються до образів і фантазії.
1. Проведіть брейншторм. Відштовхуйтеся від мети, місії та цінностей. Називайте як можна більше слів, які асоціюються з вашою справою, і об’єднуйте їх за змістом у групи.
2. Порівняйте найкращі пропозиції. Відберіть найкращі назви, придумані в ході брейншторм. Оскар Хартманн радить скласти таблицю і порівняти їх по пунктах: сенс, милозвучність, написання, оригінальність, лаконічність і довгостроковість.
3. Перевірте, чи ваша назва — вільна. Якщо ви випадково вкрадете чужу ідею, правовласники зможуть подати на вас до суду.
4. З’ясуйте, чи не зайнятий домен. Щоб запустити сайт, вам знадобиться адреса, за допомогою якого люди будуть відкривати вашу сторінку в браузері. Перевіряйте наявність певного домена.
Розробіть фірмовий стиль
Доручіть цю справу професіоналам. Дизайнери запропонують вам різні послуги і в підсумку створять брендбук — керівництво, до якого увійдуть опис вашого стилю і поради, як використовувати окремі елементи. Наприклад, як розміщувати логотип на фірмових футболках і блокнотах.
Якщо у вас невеликий бюджет, обмежтеся найнеобхіднішим набором. Наприклад, розробкою логотипу, упаковки, фірмових кольорів, шрифтів, іконок для соцмереж.
Передайте дизайнеру всі ваші побажання. Чим докладніше ви поясните стратегію і бачення вашого стилю, тим більша ймовірність отримати те, чого хочете. Пам’ятайте, що в майбутньому слід витримувати в одному стилі всі рекламні матеріали, точки продажу і профілі в соцмережах.
Подумайте над:
- логотипом
- кольорами
- шрифтами
- фотографіями
- малюнками
Зверніть увагу і на оформлення інших елементів:
- іконок
- графіків і табличок
- анімації
- відео
Досліджуйте ще раз
Отримуйте зворотний зв’язок, щоб виправляти помилки і при необхідності проводити ребрендинг. Збирайте відгуки покупців. Дізнавайтеся у співробітників, чи змінилося їхнє бачення стратегії вашої компанії і чи є в них пропозиції.
Переглядів: 291