Як управляти процесом конфлікту: відбувся тренінг для прикарпатських журналістів

Суспільство

За підтримки Івано-Франківського Центру журналістської солідарності на Прикарпатті відбувається серія тренінгів із психологічної допомоги для медійників. Тренерка – фахівчиня Центру життєстійкості Тетяна Бєлявцева, журналістка-ВПО з Харківщини.


Про це пише Голос-Інфо з посиланням на Школу Журналістики


Це вже четвертий тренінг, який вона проводить у місті Коломиї для колег-медійників. Цього разу, окрім місцевих журналістів, до заходу долучилися координаторка Івано-Франківського Центру журналістської солідарності Вікторія Плахта й асистентка Центру Богдана Засідко.


Тематика тренінгу стосувалася питання управління конфліктами. Як зауважила Тетяна Бєлявцева, ця проблема хвилює багатьох людей, адже хоча мало хто полюбляє напругу, яку вносить конфлікт у наше життя, проте час від часу ми конфліктуємо всі – вдома, на роботі, в школі, на вулиці.
«Війна, по суті, це довготривалий збройний конфлікт із величезною кількістю насилля та втрат. І ми тепер усі – учасники такого глобального конфлікту. Й усі ми помічаємо і втому від війни, і часом загострені пристрасті в спільноті навколо неймовірно обурливих конфліктних ситуацій. Неможливість задовольнити базові потреби під час війни призводить до хронічних стресів у людей та фізичної й ментальної втоми і провокує конфліктувати людей у зовсім неочікуваний момент в абсолютно неочікуваних місцях. Люди несуть конфлікти з дому на роботу, з роботи – додому. Через постійну втому часто зриваються, переходять на неприпустимий рівень спілкування тощо», – зазначила тренерка.
Що особливо важливо знати задля управлінням процесом конфлікту?
Важливо знати свої істинні емоції, мотиви, потреби, заради яких ви вступаєте в конфлікт, і спробувати дізнатись мотиви та потреби іншої сторони.
«Бажання, наприклад, бути видимим, оціненим, бажання мати вплив, дефіцит фізичної безпеки, свободи, дефіцит розуміння, потреба у відпочинку, запит на справедливість – наразі ми дуже й дуже часто бачимо прояви цих незадоволених потреб у людей. Відсутність їхнього задоволення може призвести до серйозних перманентних конфліктів з оточенням», – акцентувала увагу учасників семінару Тетяна Бєлявцева.


Вона також зауважила, що бажано, за можливості, проговорювати свої цілі, причини дій та свої потреби, адже приховані, латентні конфлікти можуть затягуватись і перетворюватися на загострені та суттєво знижувати якість життя всім навколо.
Також спитати й уточнити потребу іншого без маніпулювання – це гарний спосіб прояснити ситуацію, якщо перед вами, наприклад, людина, готова до діалогу. У випадку, коли перед вами людина, яка не має бажання вступати в діалог та мирно прояснювати тонкощі спілкування, розуміння потреб іншого, то ви можете керувати процесом одним лише розумінням чужих інтересів та потреб, про які людина навіть сама собі не зізнавалася.


Тетяна Бєлявцева звернула увагу на управління конфліктами й назвала універсальні поради:
– вміння слухати себе та інших;
– чути й розуміти потреби людей;
– розвивати емоційний інтелект (вміння розпізнавати та керувати своїми й чужими емоціями). А ще – зробити паузу на десять і глибоко видихнути, перш аніж сказати щось болюче та неприємне іншій людині – теж навичка, яка може стати корисною неодноразово.
На завершення тренінгу координаторка Івано-Франківського Центру журналістської солідарності Вікторія Плахта поінформувала присутніх про проведення на базі ЦЖС заходів із надання психологічної допомоги для медійників та членів їхніх сімей, які відбуваються в змішаному форматі – офлайн / онлайн. Вона також закликала колег звертатись, у разі потреби, з проблемних питань до фахівців-психологів, які співпрацюють із Центром.


Богдана Засідко.
Івано-Франківський Центр журналістської солідарності.


Переглядів: 321