Міністерство освіти і науки України оприлюднило алгоритм створення осередків, у яких учні 10-11-х класів вивчатимуть оновлену дисципліну “Захист України”

Суспільство

Діти вивчатимуть основи національної безпеки, управління дронами, домедичну допомогу тощо.


Про це пише Голос-Інфо з посиланням на Івано-Франківську ОВА.


Як розповіли в МОН, інноваційний освітній проєкт “Теоретико-методичні засади викладання навчального предмета / інтегрованого курсу “Захист України””, дасть змогу розпочати навчання учнів і учениць в осередках уже з 1 вересня (згідно з Державним стандартом профільної середньої освіти).


В одному центрі навчатимуться учні й учениць 10–11-х класів із 5–10 найближчих шкіл. Загалом МОН планує створити приблизно 1 200 таких осередків.


В алгоритмі, зокрема, йдеться про те, що:

  • осередок можна створити в громаді, де є понад 80 учнів 10-11-х класів, які навчаються в очному або змішаному форматах. Якщо в ОТГ менше ніж 80 старшокласників, осередок можна створити шляхом об’єднання учнів 10–11-х класів закладів декількох громад;
  • на кожну додаткову 1 000 учнів 10–11-х класів у громаді мають створити 1 осередок (тобто від 80 учнів до 1 999 учнів – 1 осередок, на 2 000 учнів – 2 осередки);
  • осередки також створюватимуть у закладах професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти, якщо в них навчається не менше ніж 200 учнів (студентів, курсантів), які здобувають повну загальну середню освіту;
  • розрахунок потреби в педагогах для викладання “Захисту України” і приміщень, у яких необхідно обладнати функційні зони, відбувається за таким принципом – 50 класів * 2 /18 = 5,56 ставки вчителя (2 – навчальні години на тиждень, 18 годин на тиждень – педагогічне навантаження на 1 ставку). Враховуючи, що в одному приміщенні можна забезпечити викладання в межах 2 ставок (тобто 36 годин), для ефективної організації роботи необхідно обладнати 3 кабінети, у яких будуть різні функційні зони зможуть навчатися 3 класи одночасно;
  • учнів і учениць, які не навчаються в закладі освіти, на базі якого функціонує осередок, мають забезпечити підвезення автобусом або громадським транспортом у межах населеного пункту;
  • для зручності організації підвезення розклад занять в осередку може відрізнятися від розкладу в школах (наприклад, розпочинатися пізніше);
  • у закладах, де розташований осередок, для учнів мають організувати щонайменше одноразове гаряче харчування.

Крім того, зараз МОН працює над створенням оптимальних умов для вивчення предмета “Захист України”, а також над наказом про поділ класів на групи.

 



Переглядів: 276