Повітряний фільтр автомобіля: ознаки засмічення та можливі проблеми
Не можна недооцінювати важливість повітряного фільтра.
Кожен водій повинен знати, де знаходиться повітряний фільтр, як часто його потрібно міняти, і як зрозуміти, що він засмітився.
Де знаходиться і що робить
Деякі початківці водії плутають повітряний фільтр двигуна з салонним фільтром. Але якщо другий відповідає за чистоту і запах в салоні автомобіля, то перший життєво важливий для нормальної роботи двигуна.
У ДВЗ відбувається спалювання паливно-повітряної суміші. І якщо паливо подається насосом з бензобака, то повітря двигун засмоктує самостійно з вулиці. Разом з повітрям потрапляє всілякий бруд — пил, сажа, пісок і т.д. Все це повинно затримуватися повітряним фільтром. Фільтр, що засмітився, призводить до незбалансованої подачі повітря в камеру згоряння, що веде до різних проблем в роботі двигуна.
Розміщується фільтр найчастіше в передній частині моторного відсіку і дістатися до нього досить легко.
Що стосується термінів заміни, то тут все залежить від експлуатації, хтось може проїжджати 15-20 тис.км і міняти фільтр раз на рік, а іноді це потрібно робити кожні кілька місяців. Тому важливо знати ознаки, що вказують на забруднення фільтра.
Зниження потужності двигуна
Якщо машина стала з явним зусиллям в’їжджати на гору, а стандартне завантаження багажника раптом стало непосильною ношею, то повітряний фільтр повинен бути серед перших, що варто перевірити.
Зміна звуку двигуна
Будь-який водій знає, як звучить його автомобіль. Якщо замість звичного рівного гулу раптом з’явився шиплячий або свистячий шум, з яким потік повітря намагається пробитися крізь фільтр, варто перевірити його стан.
Check Engine
Проблема з фільтром обов’язково призведе до появи цього сигналу на приладовій панелі. Через порушення складу паливної суміші згорає більше палива, і, отже, утворюється більше нагару, що і фіксує електроніка. Код помилки вкаже вам на корінь проблеми.
Витрата палива
У зростанні витрати палива при відсутності зміни в експлуатації можуть бути різні причини. Найчастіше вони говорять про несправності в роботі двигуна. Забитий повітряний фільтр здатний не тільки знижувати продуктивність двигуна, але і призводить до того, що в циліндрах згорає більше палива, адже повітря в потрібній пропорції не надходить.
Пропуски запалювання і нагар на свічках
Пропуски запалювання бувають не тільки через несправні котушки і свічки, іноді вся справа в фільтрі. Надмірне паливо, що згорає в циліндрі через порушену подачу кисню в камеру згоряння, утворює нагар, який покриває електроди і ізолятори свічок. В результаті новенькі свічки, які навіть 5 тис. не проїхали, не в змозі видавати іскру, відбуваються пропуски запалювання, машина починає нерівно працювати на холостому ходу і навіть може стати раптово на дорозі.
Чорний або сірий дим вихлопу
Причини можуть бути різними, але якщо в камеру згоряння починає надходити надмірна кількість палива, воно в підсумку буде не до кінця згоряти і виходити через вихлопну систему у вигляді темного диму. Зрозуміло, причина не обов’язково в повітряному фільтрі, це може бути несправність інжектора або датчика кисню, але перевірити стан фільтра найпростіше. Особливо, якщо за термінами або пройденою дистанцією ви цілком наблизилися до моменту чергової заміни фільтра.
Переглядів: 362