Як правильно реагувати на певні фрази, які люди часто чують на роботі
Потрібно навчитися правильно реагувати на певні врази, які часто звучать на роботі.
Практика показує, що знецінювати нас можуть не лише родичі й партнери, а й колеги, а також керівники. Давайте розберемося разом, як реагувати на токсичні і образливі вирази на робочому місці.
“Зайчику мій” та інші звірятка
Іноді від колег, які обіймають посаду, що трохи вища за вашу, або просто довше працюють у цій компанії, можна почути звернення у зменшувально-пестливій формі. Якщо головний бухгалтер підприємства або старший менеджер відділу, з якими вас не пов’язують приятельські відносини, вважають вас “зайчиком” або “малятком”, то тут можна говорити про те, що ваші розумові здібності ці люди не дуже й цінують.
У такій ситуації можна ввічливо, але твердо вказати на те, що ви не зараховуєте себе до немовлят і тваринного світу — нічого поганого у тому, щоб повернути спілкування у ділове русло, немає.
“На килим!”
Вираз “викликати на килим” увійшов у ужиток досить давно і мав негативний характер, оскільки на килим, що лежав на підлозі у кабінеті керівника, викликали зовсім не з метою похвалити. Сьогодні такий атрибут зустрічається рідко, проте деякі співробітники, у руках яких зосереджена хоча б мінімальна влада, продовжують викликати до себе у кабінет рядових співробітників за допомогою цього виразу.
Сьогодні ця фраза (і інші подібні вирази) частіше використовується для залякування, а також для того, щоб підкреслити свою значущість. Якщо ви зіштовхнулися з подібною поведінкою керівника, спробуйте дотримуватися спокою, не вступати у дискусію і не використовувати під час бесіди “гострі” вислови та маніпуляції — по-перше, у такий спосіб ви зможете продемонструвати свій професіоналізм і холоднокровність, а по-друге, дасте зрозуміти, що тримаєте дистанцію на робочому місці. Якщо у майбутньому ситуація буде повторюватися, і такий стиль керівництва не буде вас влаштовувати, поміркуйте про те, щоб змінити роботу, оскільки диктувати свої умови з позиції підлеглого вам навряд чи вдасться.
“За усієї моєї поваги до вас”
Одна з найпоширеніших фраз, яку можна почути у офісі. Її аналогом є варіант: “Без образ, але…”. Обидві фрази використовуються для того, щоб показати, що ваша думка (проєкт, дія, виступ) сприймається опонентом як щось негативне і безглузде. Іншими словами, за цим виразом стоїть знецінення ваших заслуг і зусиль на робочому місці.
Якщо ви чуєте на свою адресу подібну фразу, то ваші подальші дії будуть залежати від контексту. Якщо ваші заслуги знецінює колега, думка якого для вас не грає великої ролі, ви можете просто проігнорувати його слова і зосередитися на своєму проєкті. Якщо ви чуєте подібні вирази від керівників і колег, з якими ділите суміжні обов’язки, вам варто з’ясувати причини невдоволення, розібратися у ситуації і за необхідності донести свою позицію.
“У мене немає на це часу”
Цю фразу можна почути як від колеги, так і від людини, що обіймає більш високу посаду. Якщо ви, наприклад, звертаєтеся до когось з проханням, просите допомогти або якимось чином вплинути на ситуацію, ця фраза дає зрозуміти, що у ваше становище входити ніхто не буде. При цьому трапляються й зворотні ситуації, коли хтось звертається по допомогу до вас, але ви відмовляєтеся, посилаючись на брак часу.
Зрозуміло, що нікому не хочеться робити роботу за когось іншого, але з огляду на те, що на роботі ви працюєте не самі, а у колективі, звичайно, потрібно порівнювати свої можливості і підходити індивідуально до будь-якого питання, щоб потім не почути на свою адресу, що у когось на вас немає часу.
“Ви мене неправильно зрозуміли”
Зазвичай, подібне висловлювання означає бажання виправдатися і захистити себе у двозначній ситуації. Наприклад, людина висловилася і пошкодувала про це — у такій ситуації ви можете не приймати сказане на свій рахунок. Але якщо ви зіштовхуєтеся з тим, що хтось перманентно має на увазі “щось інше”, слід замислитися — ймовірно, людина не впевнена у собі або боїться висловлювати свою думку або, навпаки, намагається вказати на те, що ви не можете правильно розуміти оточуючих через відсутність належного досвіду / навичок / знань.
Крім того, подібну фразу можуть використовувати досвідчені маніпулятори і аб’юзери, які таким чином хочуть змусити вас сумніватися у реальності того, що відбувається, і власному розумі. У цьому разі варто бути максимально уважними під час спілкування з такою людиною, а також за можливості закріплювати будь-які домовленості у письмовому вигляді, щоб потім нікому і нічого не пояснювати, а просто показати листування або документ.
“Насправді, він / вона хотів (ла) сказати інше”
Люди-суфлери у офісах існують для того, щоб пояснювати іншим, що ви хотіли сказати, і дратувати вас, тому що така поведінка не може викликати захоплення. Завдяки подібним діям кожна нормальна людина починає сумніватися у своїх розумових здібностях і можливості комунікувати з іншими. Спроби спотворювати ваші слова, безумовно, потрібно припиняти, але робити це слід у поважній формі. Ніколи не варто забувати, що ви перебуваєте на роботі — у іншому разі ви й самі ризикуєте стати тим самим токсичним співробітником.
При цьому майже у будь-якій ситуації, яка приносить вам дискомфорт через дії або фрази того чи іншого співробітника, можна використовувати такий метод, як віддзеркалення. Якщо колега або керівник намагається маніпулювати вами, використовуючи токсичні фрази, ви маєте повне право відповісти тим самим. Головне, у боротьбі за справедливість і власну гідність не забувати про етику, субординацію і корпоративні правила — важливо пам’ятати, що ввічливо нагадати людині про особисті межі зайвим не буде, але якщо ви маєте намір вступити у відкритий конфлікт і “перейти межу”, вам слід кілька разів усе зважити і прийняти рішення з холодним розумом.
Переглядів: 551