Ось чому співробітники, які багато говорять, при цьому не має значення, що говорять — стають лідерами
Гіпотеза балаканини.
Нещодавно були проведені дослідження про лідерство в колективах, які багатьох здивували. З’ясувалося, що лідерами стають ті співробітники, які більше всіх говорять. Причому головне для того, щоб стати першим, зовсім не те, що говориш, а то, скільки говориш. Тому теорія була названа “гіпотезою балаканини”.
Хід дослідження
У цьому цікавому психологічному дослідженні взяли участь студенти коледжу, які були розділені на 30 груп. Учасники повинні були протягом 10 хвилин грати в комп’ютерну гру-симулятор військового або ділового характеру, після чого кожній групі давалася одна година для обговорення. В ході цього обговорення студентам потрібно було прийти до спільного вирішення найбільш продуктивних дій в грі, які привели б до перемоги. А спостерігачі в цей час стежили за тим, кого у своїй команді оберуть лідером, відповідальним за прийняття рішень.
Самі студенти в кінці експерименту теж називали людину зі своєї групи, яку вони вважають лідером і яку призначили головною. І було з’ясовано, що лідерами ставали не ті, хто пропонував найбільш оптимальні варіанти вирішення завдання, а ті, хто говорив частіше за інших.
Гендерне питання
Примітно, що свою роль зіграла і гендерна приналежність учасників експерименту. У всіх групах в однаковій кількості були присутні як дівчата, так і хлопці, але лідерами найчастіше вибирали саме представників чоловічої статі.
Фахівці назвали це явище в питанні лідерства гендерною упередженістю. Згідно з їхніми висновками, чоловіки отримували додатковий голос тільки за те, що вони чоловіки. При цьому були ситуації, коли обраний лідер не показував високу якість своїх розмов, але він був чоловіком і говорив дуже багато, чому його і обирали лідером більшість учасників групи.
“Гіпотеза балаканини”
Отримані в ході експерименту дані фахівці спроєктували на ситуації в робочих колективах і, проаналізувавши наявні в них факти, дійшли висновку, що в офісах так само роль лідерів дістається найчастіше чоловікам, які багато говорять. Такі люди отримують більш високі оцінки ефективності на роботі і мають більші шанси отримати позитивну відповідь при наймі.
Самим співробітникам часто здається, що лідерами стають ті, хто говорить розумні речі, підковані в робочих питаннях, вміють робити правильні висновки і приходити до правильних рішень, але експеримент показав, що головне при виборі лідера — кількість сказаного, а не якість. Психологи дійшли висновку, що керівникам і співробітникам слід шукати більш об’єктивні і кращі способи оцінки якості роботи і потенціалу колег.
Переглядів: 268