Навіщо потрібні червоні помітки на спідометрах

Технології

Всі зустрічали, але не всі звертали увагу на червоні мітки на спідометрах у більшості автомобілів.

Яскраві кольорові позначки на спідометрі автомобіля з’явилися дуже давно, але автолюбителі до сих пір сперечаються про їх призначення.

На автомобілях типу “Копійки” червоними штрихами були відзначені максимальні швидкості на першій, другій і третій передачах. Тому, що тахометра та обмежувача оборотів в машині не було, ці позначки допомагали водієві не перекрутити двигун у якого максимально допустимі обороти були в районі 5000-5300. Зверніть увагу, що міток було тільки три, тому, що коробки передач тоді були чотирирівневі і на четвертій досягалася максимальна швидкість (для копійки за паспортом — 140 км/год), хоча спідометри завжди були з запасом.

Досі зустрічаються іномарки, на яких є червоні мітки. Там ці мітки означають не максимальну швидкість на тій чи іншій передачі, а допустимі обмеження швидкості по ПДР. Як правило, спідометри з червоними мітками на німецьких і французьких автомобілях.

У “німців” мітки завжди на 30 і 50 км/год, а іноді ще на 130 км/год. На французьких: 50, 90 і 130 км/год. Вони не обов’язкові, тому зустрічаються не на всіх моделях. Їх роблять, щоб водіям було простіше тримати обмеження і менше відволікатися від дороги.

Річ у тому, що в більшості європейських країн діють обмеження швидкості до 30 км/год у центрі міста, на вузьких вуличках з щільною забудовою, поблизу шкіл і т. д. А 50 км/год на інших міських дорогах. І 130 км/год на автобанах. Через те, що обмеження на трасі в різних країнах різні (десь 90, десь 110, в Італії, наприклад, 130), часто третьої мітки немає.

Корейці та японці в деяких моделях пішли по шляху європейців і теж ставлять червоні мітки на 30 і 50 км/год, а в англійських і американських авто всі мітки одного кольору.

Джерело



Переглядів: 369